Voorbereidingen van de verbouwing van ‘Ark L’

Voorbereidingen van de verbouwing van ‘Ark L’

Vanmiddag hebben Martijn, Joost en Martijn en laatste gang door het gebouw gemaakt. Het laatste beetje inventaris is in de opslagcontainers gelegd en hang- en sluitwerk is van de deuren en ramen verwijderd. Afgelopen week heeft Martijn Pas al alle radiatoren, verwarmingsbuizen en koppelstukken veilig gesteld.

En nu???

Verschillende stafleden en ouders hebben mij gevraagd wat er nu op de korte termijn gaat gebeuren en of er al hulp nodig is. Derhalve onderstaand een korte weergave van de stand van zaken:

De 29e ligt onze ‘nieuwe’ ark in de Nieuwe Haven, en kunnen we aan de slag. Gijsbert plant zsm na de 29e een gezamenlijke groepsraad (Groepsbestuur, Groepsraad, Verenigingsbestuur) op de ark zodat we de ruwe plannen kunnen ontvouwen en iedereen mee kan denken. Staf en bestuur ontvangt hier spoedig per mail een uitnodiging voor.

Er is ook al het nodige geregeld aan bouwmateriaal:

  • Op Marktplaats zijn zo’n 100 (gebruikte) underlaymentplaten tbv de aftimmering aan de binnenkant aangeschaft
  • Kroon Aannemersbedrijf schenkt ons balken, deuren, wand- en vloertegels voor de natte ruimtes en kilo’s spijkers en schroeven (Hildo en Angelique, enorm bedankt!)
  • Een electrotechnisch bedrijf schenkt ons een flinke hoeveelheid, wandcontactdozen, een brandmeldinstallatie, een groepenkast en nog veel meer electrotechnisch materiaal
  • Schildersbedrijf Leo de Kleermaeker komt na de 29e op de ark kijken om te zien wat hij voor ons kan doen met de ‘lekke’ dubbele beglazing (Rick, geweldig!)

Na de 29e hebben we een compleet beeld van al hetgeen we nog aan materiaal nodig hebben voor de verbouwing van de ark. Zsm nadat de eerste spellokalen van de ark gereed zijn (Bevers en Robben) zullen we een start maken met het opbouwen van ‘Bak O’, wat de vervanging van de tentenzolder en het lijntjeshuis wordt.

Knelpunten zijn nog de aanschaf van de steigers en het slaan van de spudpalen. John is hiervoor met diverse partijen in gesprek, zodra er concreet nieuws is melden we dat op de website.

Verschillende ouders hebben gevraagd of er nog hulp nodig is. Hulp is absoluut nodig om deze monster-klus af te ronden. Na de 29e zal er zsm een werkschema gemaakt worden waar iedereen zich op in kan schrijven.

Als je specifieke vragen hebt over de verhuizing en/of verbouwing kan je deze bij mij kwijt. martijn.vandespreng@miguelpro.nl.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *